Moderne tweedehands trapliften
Met garantie
Alle A-merken
Snel geleverd
Maatwerk mogelijk

Neem contact met ons op.

We staan u graag te woord.

Heeft u een vraag, of wilt u een vrijblijvend advies aanvragen?
Bel ons of vul onderstaand formulier in. We staan u graag te woord.

Of maak een afspraak om langs te komen in onze showroom in Nunspeet.
Deze is geopend van 08.30 tot 17.00.

Wat wilt u aan ons vragen?

Doe dit zo compleet mogelijk, dan nemen we z.s.m. contact met u op.

Uw gegevens zijn veilig bij ons.
Door verzenden van dit formulier gaat u akkoord met ons privacy beleid.

Adresgegevens
Energieweg 10
8071 DA Nunspeet
Postadres
Postbus 249
8070 AE Nunspeet
Traplift verkopen? T. 085 76 03 435
Overige gegevens:
BTW: NL855649884B01
KvK: 64396274

Veelgestelde Vragen

Wat moet ik doen als mijn traplift een storing heeft?

Is uw traplift vastgelopen of ervaart u een andere storing? Neem dan contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar klantenservice@smienktrapliften.nl. Wij bellen u dan tijdens kantoortijden binnen 2 uur terug.

 

Spoedhulp nodig? Bel dan direct met 0341 76 80 71.

 

Mijn traplift blijft piepen, ongeacht waar ik de stoel parkeer. Wat kan ik doen?

Het piepen van de traplift is een waarschuwingssignaal dat de accu’s niet opgeladen worden:

 

  • Controleert u of de stekker van de traplift in het stopcontact zit. Is dat niet het geval, stopt u dan de stekker in het stopcontact. Stopt het piepen? Dan is het probleem opgelost.
  • Controleert u of er stroom staat op het specifieke stopcontact waar de lift op aangesloten is door middel van het aansluiten van een ander apparaat. Blijkt er geen stroom op het stopcontact aanwezig? Dan is er iets met uw stopcontact of de complete groep in uw meterkast aan de hand. Laat u dat verhelpen en controleer dan of het piepen van de lift is gestopt.

 

Ik hoor een pieptoon in de buurt van mijn traplift, maar het is 1 hoge schelle toon om de zoveel seconden. Wat is dat?

Dit geluid komt niet van uw lift. Controleert u of u een brandmelder ergens in de buurt van uw traplift heeft hangen. Waarschijnlijk is daar de batterij van leeg.

 

Ik zie de verlichting die normaal gesproken op mijn traplift aanwezig is niet branden, en mijn traplift wil ook niet rijden. Wat is er aan de hand?

Het kan zijn dat uw traplift uit staat. Probeert u eerst of u de lift aan kunt zetten. Raadpleegt u daarvoor de handleiding die u bij de traplift meegeleverd heeft gekregen.

 

Waarom is er voor mijn traplift een aansluiting op een stopcontact nodig?

De aansluiting is nodig om de oplaadpunten op uw rail van stroom te voorzien. Dit zijn de parkeerplekken boven en beneden aan de trap waar u de stoel neer mag zetten zodra u de rit heeft voltooid. Uw traplift rijdt op accu’s die op deze plekken worden opgeladen.

 

Mag ik de stekker van de traplift uit het stopcontact halen, bijvoorbeeld wanneer ik op vakantie ga?

Nee, de stekker van de traplift moet altijd in het stopcontact blijven zitten. Doet u dat niet, dan lopen de accu’s leeg en kunt u de traplift niet meer gebruiken.

 

Is een onderhoudsbeurt aan mijn traplift inbegrepen bij de garantie?

Nee, wanneer u wenst dat de traplift onderhouden wordt kunt u het volgende doen:

 

  • U kiest ervoor om een onderhoudscontract af te sluiten waardoor uw traplift gelijk mee gaat in de cyclus van jaarlijks onderhoud. Dit contract behelst ook een doorlopende garantie waardoor u zich nergens meer zorgen om hoeft te maken.
  • Wanneer u geen onderhoudscontract wenst af te sluiten moet u zelf een onderhoudsbeurt aanvragen. Aan deze onderhoudsbeurt zijn kosten verbonden van €249,- inclusief BTW en exclusief onderdelen, tenzij de onderdelen op het moment van onderhoud nog binnen uw garantie vallen.

 

Waarom zou ik een onderhoudscontract afsluiten terwijl ik nog garantie heb?

Sluit u na de aanschaf van uw traplift meteen een onderhoudscontract af, dan wordt uw traplift gelijk meegenomen in de cyclus van jaarlijks onderhoud en verlengt u uw garantie tot wanneer u maar wenst. Wanneer u er voor kiest om geen contract af te sluiten moet u betalen voor een onderhoudsbeurt en verloopt uw garantie na een jaar. Na dat jaar betaalt u alle kosten voor een storingsbezoek en voor een onderhoudsbeurt zelf.

 

Ik sluit een onderhoudsabonnement af bij Smienk. Moet ik nu kiezen voor het Zekerheidsplan of het Onderhoudspakket?

Komt u zonder traplift echt de trap niet meer op en slaapt u op de verdieping of heeft u andere voorzieningen die altijd beschikbaar moeten zijn voor u? Kiest u dan voor het Zekerheidsplan. Hierbij zijn onder andere avond en weekendhulp bij inbegrepen in geval van een acute storing. Kunt u enkele werkdagen wachten bij een acute storing, dan is het Onderhoudspakket wellicht voldoende voor u.

 

Heeft u nog andere vragen?

Vul het bovenstaande formulier in of ga naar: Veelgestelde Traplift Vragen.